Waarom hebben bijna alle radiostations geen variatie in muziek?

Moeten zij zich ergens aan houden? Aan een playlist?
The Format heet dat volgens mij.
Aangezien Veronica fuck the Format heeft (we draaien wat we willen).

Maar waarom zijn die (Formats?) playlisten altijd zo eentonig en routinaal (routine)?

Kunnen ze niet iets beters en originelers bedenken. Gewoon elke dag iets anders in plaats van dat je 4x of 1x op een dag hetzelfde liedje hoort, of dat je (zoals bij Sky) elke dag dezelfde routine hoort met liedjes.

Radio 538 vind ik het ergste. Die heb dit altijd het meest. Die draait dan 4x op een dag hetzelfde nummer.
Skyradio is ook erg, aangezien hij bijna altijd dezelfde routine aan liedjes draait.

Q-Music heeft dit ook

Veronica heeft dit ook regelmatig.

Natuurlijk, je heb mega hits, alarmschijven enzovoort. Maar waarom kunnen die Formats of radiostations of wie dat ook bepaalt niet een beetje variatie houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
2.6K

Antwoorden (1)

Alle radiostations willen zo veel mogelijk luisteraars bereiken. Om zo veel mogelijk luisteraars te bereiken, moet je niet te verrassende muziek draaien, want daar houden de meeste mensen niet van. Zij willen muziek die ze kennen.

Voor mensen die wel verrast willen worden, is dat heel vervelend, maar die groep is een minderheid.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oftewel commercie! Muziek die populair is, wordt gedraaid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm, ahoewel ik heel veel mensen (zelfs Americanen) erover horen klagen dat er zoveel dezelfde muziek gedraaid wordt.